Wedstrijdschema.
| 13-06–’26 | clubkampioenschappen trampolinespringen | Sporthal de Kamp in Vries |
| 27-06-’26 | NK trampoline springen | Ahoy Rotterdam |
Uitslagen.
🤸♀️ Trampoline
De eerste plaatsingswedstrijd voor het Nederlands Kampioenschap trampoline vond plaats op 7 februari in Zuidlaren. Onze dames hebben daar laten zien wat zij kunnen. VAKO is in de prijzen gevallen en we zijn trots op hun inzet en prestaties.

Tijdens deze wedstrijd kwamen zij ook voor het eerst in actie in hun nieuwe wedstrijdpakjes en trainingspakken. Ze zagen er professioneel en stralend uit. Lees hier het artikel: https://www.vries.nu/sport/vako-trampoline-springers-in-actie-op-plaatsingswedstrijd/
| Op 13 februari deden twee dames van VAKO mee aan de Barmstedt Cup in Duitsland. Zij zijn 16e en 10e geworden. Een mooie internationale ervaring voor onze sporters. Lees hier het artikel: https://www.vries.nu/sport/vako-trampoline-springers-op-internationale-wedstrijd/ |
Zaterdag 21 maart namen de trampoline springers deel aan hun tweede plaatsingswedstrijd in Eelde. De dag begon sterk: in de eerste twee blokken behaalden meerdere springers een finaleplek. Dit gold onder andere voor Clair Janssen, Roza Sloot, Kristel Geersing en Elin Hobma. Ook bij het synchroonspringen waren er finaleplaatsen. Dit leidde tot mooie resultaten: tweede plaatsen voor Roza Sloot en Kristel Geersing individueel, en een eerste en derde plaats bij synchroon.
In de latere blokken gingen de goede prestaties door. Miranda Vos, Esmay Swart en Vera Pieters behaalden finales, zowel individueel als synchroon. Miranda Vos wist zelfs twee keer een tweede plaats te behalen. De wedstrijd laat zien dat de groep goed in vorm is richting de laatste plaatsingswedstrijd op 9 mei. Dan wordt duidelijk wie zich plaatst voor het NK.
👉 Lees het volledige verslag via de link.
🤸♂️ Turnen
| Zaterdagochtend mochten Milany, Sofie,Linda,Julia,Fem en Merel beginnen aan hun eerste wedstrijd ze waren allemaal zenuwachtig Ze hebben het samen goed gedaan. Ze hebben mooie oefeningen laten zien, daar kunnen we weer verder mee om verder te groeien en te leren. Ze hebben een mooie 3de plek. |

Wedstrijd 2 waren de Susanne en Yenthe aan de beurt in supplement E ze zaten samen met meiden van Zuidlaren in een team. Ze haalden een prachtige eerste plek
Individueel werd Susanne 4e en Yenthe werd 7de
Wedstrijd 3
Bo, Emily en Brechje mochten de laatste wedstrijd starten. Voor Emily de eerste keer
Ze zaten samen met meiden van Tios in een team. Wat hadden ze het samen gezellig en ze hebben het goed gedaan ze haalden met het team een 3de plek
Bo werd individueel gedeeld 1ste🥇 Brechje haalde een mooie 8ste plek en Emily werd netjes 9de
We hebben het allemaal heel leuk gehad en het was een leerzame dag. We hebben punten opgeschreven waar we mee aan het werk kunnen voor de volgende wedstrijd op 21 maart
Zaterdag 7 maart
Zaterdag turnden 37 turnsters van VAKO hun eerste van de 3 Noordenveld Cup wedstrijden in Norg. De basis turnsters van 6 jaar en de 10-jarige turnsters mochten deze dag beginnen aan hun wedstrijden. Daarop volgden de 7-jarige turnsters. Ze hebben allemaal goede wedstrijden geturnd. Pleun Gritter won zelfs de gouden medaille. Na deze uitreiking mochten de 8-jarige meiden hun opmars en wedstrijd turnen.
Na op alle onderdelen; balk, brug, sprong en vloer hun oefening te hebben geturnd, was de zilveren medaille voor Elize IJbema. Na de middag mochten de 9-jarige meiden hun wedstrijden turnen. Ze hadden er veel zin in, maar het was ook wel heel spannend. Rond 15.00 uur mochten de meiden van 10 jaar en ouder hun wedstrijd turnen. Er werd goed geturnd en dit werd met 2 medailles beloond. Annelie Dik mocht bij de 10-jarigen de zilveren medaille in ontvangst nemen. Bij de 11-jarigen was de bronzen medaille voor Daphne IJbema.
De eerste wedstrijd van het seizoen is voor iedereen enorm spannend, maar iedereen heeft het super goed gedaan. Na afloop waren ze dan ook heel trots op zichzelf en vonden ze het toch heel leuk om mee te hebben gedaan. Nu kunnen ze weer gaan oefenen voor de volgende wedstrijd, die op zaterdag 28 maart, ook in Norg, zal zijn.
Zaterdag 28 maart
VAKO turnsters behalen medailles op de Noordenveld Cup turnwedstrijd.
Afgelopen zaterdag in Sporthal de Brinkhof te Norg heeft VAKO met 36 turnsters van recreatief turnen en jong talent voor de tweede keer dit seizoen meegedaan met de Noordenveld Cup.
In totaal kwamen 6 turnsters op het podium. Ze wisten 3 zilveren en 3 bronzen medailles te behalen. Milou Joling (categorie 6 jaar), Elize IJbema (categorie 8 jaar) en Megan Wekema (categorie 10 jaar) behaalden de bronzen medaille. Zilver was er voor Emma Zwiggelaar (categorie 6 jaar), Annelie Dik (10 jaar) en Daphne IJbema (categorie 11 jaar). Iedereen die heeft meegedaan, turnde de wedstrijd met veel plezier, dit was het doel van de dag.
Zaterdag 18 april was de derde en laatste Noordenveld-Cup Turnwedstrijd. Deze keer was het in Roden, Sporthal De Hullen. De meiden die in het eerste blok hun wedstrijd mochten turnen waren wat zenuwachtig, maar ze hebben een goede wedstrijd geturnd. Milou van Ginkel behaalde daar de bronzen medaille bij de jongste deelnemers, de 6-jarigen. In het tweede blok turnden de 7-jarigen hun wedstrijd. Daar behaalde Lotte Buzs de zilveren medaille en goud was er voor Pleun Gritter. In het derde blok, 8-jarigen turnden de Vako turnsters een hele sterke wedstrijd. Waardoor het podium gevuld was door Vako turnsters. Brons was ervoor Elize IJbema, zilver voor Nola Udema en goud voor Jonne Hagen. Daarnaast mocht Elize IJbema ook de Noordenveld-Cup beker in ontvangst nemen, zij had de meeste punten over de drie wedstrijden behaald in haar categorie.
Na de lunch pauze mochten de turnsters van 9 jaar hun wedstrijd turnen. Daar werd door Jill Vriezema de bronzen medaille behaald. In het laatste blok, waar de oudste turnsters in actie mochten komen, turnde ze alleen een hele mooie wedstrijd. Daar was bij de 10-jarigen goud voor Annelie Dik, die ook tevens de Noordenveld-Cup beker in ontvangst mocht nemen. Bij de 11-jarigen mocht Mea ten Brink de bronzen medaille in ontvangst nemen. We kijken terug op een hele mooie dag met mooie resultaten, naast de medailles hebben vele turnsters ook elementen laten zien die ze nog niet eerder beheersten of veel beter en netter uitvoerden waar wij super trots op zijn. Maar nu even een kleine vakantie, iedereen bedankt die ons heeft geholpen en aangemoedigd.

Trampolinespringen 27 mei De laatste plaatsingswedstrijd heeft inmiddels plaatsgevonden en de uitslag wie zich heeft geplaatst voor het NK Trampoline springen, is bekend. Vako gaat naar NK Dutch Gymnastics in Ahoy met 3 individuele springers en 3 synchroonparen. Dat zijn Miranda Vos, Kristel Geersing en Roza Sloot. De synchroon paren zijn Miranda Vos & Esmay Swart, Kristel Geersing & Roza Sloot en Anouk Lansink & Esmay van der Vegt.
De laatste plaatsingswedstrijd was enorm spannend voor een aantal springers, want plaatsten voor het NK zat er zeker nog in. Helaas heeft het synchroon paar Eline Lambers & Vera Pieters het net niet weten te halen, tijdens de laatste wedstrijd ging het daarvoor helaas niet goed genoeg. Individueel was er nog een kans voor Vera Pieters en Esmay Swart, maar beiden vielen daar net buiten. Een aantal categorieën zijn enorm groot en gewaagd aan elkaar.
Voor Claire Janssen en Silke Verhagen waren het hun allereerste trampoline wedstrijden en beide kunnen met trots terug kijken. Ze zijn enorm gegroeid, niet alleen in het springen maar ook in het omgaan met prestatie, druk en spanningen. Ook zijn een aantal naar de tweede divisie gegaan, wat erg wennen was, maar ook zij hebben zich heel goed kunnen laten zien in een sterk deelnemersveld.
De komende weken gaan de meiden zich zo goed mogelijk voorbereiden, zodat ze hun zenuwen zoveel mogelijk onder controle kunnen houden. Dat ze zich hebben geplaatst voor de Nederlandse Kampioenschap is al een hele prestatie. Iedereen heel veel succes en vooral genieten!
